Ontwerp Betere Business

Nieuwe tools en skills en een frisse mindset voor strategie en innovatie

Patrick van der Pijl

Bent u docent en wordt deze uitgave verplicht voorgeschreven, of wordt invoering van deze uitgave overwogen? Vraag dan een gratis beoordelingsexemplaar aan.

Bestel

Omschrijving

Denk als een designer, zie kansen en ontwerp een businessmodel dat meebeweegt met onvoorspelbare veranderingen
De tijd dat een businessmodel jarenlang aan alle eisen voldeed, is voorbij. Concurrentie, behoeften van klanten en technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare manier. Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag, zul je moeten denken als een designer. Designers hebben altijd al met onzekerheid te maken gehad en weten daar juist hun voordeel mee te doen. Je hebt de juiste tools en vaardigheden nodig om onzekerheid te omarmen.

In Ontwerp Betere Business vind je de tools, zoals het Businessmodel Canvas, het Context Canvas en het 5 Bold Steps Vision Canvas, die nodig zijn om de strategie en innovatie van de business van vandaag te ontwerpen. Het leert je de vaardigheden die teams tot snellere en betere inzichten brengen en het zorgt voor een frisse mindset die je helpt je klanten echt te begrijpen en je business daarop te baseren. De talloze praktijkvoorbeelden van o.a. Toyota, Startupbootcamp en Wavin laten zien hoe je dat in de praktijk toepast.

Waar wacht je nog op? Breng je team bij elkaar en begin vandaag nog met het ontwerpen van een betere business!


Over de auteurs

Patrick van der Pijl is CEO & Strategy Designer bij Business Models Inc. en producer van de wereldwijde bestseller Business Model Generation (Nederlandse vertaling onder de titel Business Model Generatie). Sinds 2009 zijn meer dan 1 miljoen exemplaren wereldwijd verkocht. Patrick heeft Raden van Bestuur, management- en innovatie teams van meer dan 300 (internationale) organisaties, zoals Toyota, Fujitsu, ING Bank, Microsoft en 3M, alsook ondernemers en Startups, geholpen met het innoveren van hun business model en het ontwerpen van een strategie voor de toekomst. Patrick inspireert organisaties met zijn nieuwe visie op strategie en innovatie en laat hen op een compleet andere manier naar hun business (model) kijken. In zijn projecten maakt hij gebruik van co-creatie technieken en nieuwe en visuele tools voor strategie en innovatie, zoals het Business Model Canvas, Visie Canvas, Context Canvas en de Value Proposition Designer. Zijn sessies zijn energiek, inspirerend en visueel. Patrick spreekt regelmatig op events wereldwijd. Bekijk hier enkele van zijn presentaties.

Justin Lokitz is een ervaren strategieontwerper en MD van Business Models San Francisco. Hij zet zijn ervaring in in een grote verscheidenheid van sectoren om bedrijven te helpen innovatieve, houdbare business-modellen en toekomst-strategieën te ontwerpen.

Lisa Kay Solomon creëert als gepassioneerde strateeg leiderschaps experiences bij de MBA in Design Strategy aan het California College of Arts en Singularity University. Ze is co-auteur van de bestseller Moments of Impact.

 

Over de designers

Maarten van Lieshout is partner bij Thirty-X. Hij heeft bij een Nederlandse ideeën-fabriek in een vroeg stadium visueel denken toegepast en maakt zijn ideeën graag tastbaar. Hij brengt altijd nieuwe perspectieven en stimuleert anderen om mee te doen.

Erik van der Pluijm is oprichter en creative director bij Thirty-X. Hij denkt visueel en maakt complexe vraagstukken graag simpel. Zijn achtergrond ligt op het gebied van artificial intelligence, computer games en in de startup scene.

Naar boven