Managementassistent als sparringpartner

Type opleiding:2-daagse training

Omschrijving

Wil je je toegevoegde waarde versterken voor je manager en/of opdrachtgever? Weet je dat je meer kunt betekenen in je rol van sparringpartner dan je nu laat zien?  Wil je meer uiting geven aan je eigen kijk op de zaak en impact op die gelijkwaardige samenwerking? Deze tweedaagse training is voor deelnemers die toegevoegde waarde willen leveren door te klankborden en te sparren met het management. Deze training geeft je de mogelijkheid jezelf te ontwikkelen tot volwaardige samenwerkingspartner van je manager.

  • Je (h)erkent de verschillende rollen die je formeel hebt
  • Je ziet wat sparren en klankborden oplevert en (h)erkent de valkuilen
  • Je ontdekt welk type sparringpartner je bent
  • Je ontdekt die essentiële vaardigheden die nodig hebt als sparringpartner
  • Je beïnvloedt gesprekken in de praktijk door de technieken van de professionele dialoog
  • Je herkent managementvraagstukken en analyseert ze systematisch
  • Je positioneert jezelf als sparringpartner en formuleert je zienswijze zodanig dat anderen je begrijpen

Wat leer je?

  • Je gesprekken met je manager zijn van grotere waarde door je doortastend optreden
  • Je leert managementvraagstukken te herkennen en te bevragen
  • Je verwoordt je visie op een manier die begrijpelijk is
  • Je weet wat jij  nodig hebt om je rol van sparringpartner neer te zetten
  • Je gedrag is authentiek en daadkrachtig in het krachtenveld van je organisatie
  • Jij en je manager plukken de vruchten van jouw ontwikkeling in deze training

Welke onderwerpen?

  • Onderscheid tussen inhoud en proces
  • Adviesvaardigheden
  • Profileren van je toegevoegde waarde
  • Gelijkwaardig klankborden
  • Kunst van de professionele dialoog
  • Krachtig samenwerken en de spelregels

Programma

Dag  1

9:00 uur Ontvangst 

9:30 -12:30 uur

  • Rolopvatting van de managementassistent
  • De rol van sparringpartner
  • Type sparringpartner
  • Adviesvaardigheden
  • Vier ingrediënten van krachtige samenwerking

12:30- 13:30 lunch

13:30 -16:30 uur

  • Welke stijl heeft je manager ?
  • Onderlinge chemie op de werkvloer
  • Gelijkwaardige samenwerking
  • Omgaan met cruciale momenten
  • Aan de slag!

Dag 2

9:00 Ontvangst 

9:30 -12:30 uur

  • Verwachtingsmanagement
  • Wat wil mijn manager eigenlijk van mij? Omgeving in kaart
  • Moedige gespreksvoering

12:30-13:30 uur Lunch

13:30 -16:30 uur

  • Confronteren en Onderhandelen: over win-win en tips voor het bereiken van synergie
  • Ken elkaar! Versterk elkaar! Maak verschil met dat ene woord of gebaar!

Ervaringen

  • Anoniem review van Managementassistent als sparringpartner door Anoniem

    Prima & helder, toegankelijk!

    Anoniem

    Management Assistent

  • Anoniem review van Managementassistent als sparringpartner door Anoniem

    Anoniem

    Secretaresse

  • Anoniem review van Managementassistent als sparringpartner door Anoniem

    Zeer open en prettige cursusleidster die je in je waarde laat en je het gevoel geeft dat je er mag zijn!

    Anoniem

    Afdelingssecretaresse

  • Anoniem review van Managementassistent als sparringpartner door Anoniem

    Heel veel tips gehad!

    Anoniem

    Directiesecretaresse

  • Anoniem review van Managementassistent als sparringpartner door Anoniem

    Heel veel geleerd, zeker ook van de andere deelnemers!

    Anoniem

    Management Assistent

  • Anoniem review van Managementassistent als sparringpartner door Anoniem

    Anoniem

    Management Assistent

  • Anoniem review van Managementassistent als sparringpartner door Anoniem

    Veel geleerd, vooral opkomen voor jezelf en beter communiceren!

    Anoniem

    Management Assistent

Docenten

 

gunilla-blijsie-klein

Gunilla Blijsie

Gunilla Blijsie is ruim 10 jaar werkzaam als coach en adviseur organisatieontwikkeling. Haar expertise is het ontwikkelen van mensen in organisaties, coachen op gebied van persoonlijke effectiviteit. Zij heeft ervaring met verandermanagement als externe consultant bij grote veranderingstrajecten in de ICT branche. Tijdens haar werk in de financiële dienstverlening heeft zij van binnenuit ervaren hoe veranderingen binnen een organisatie worden geregisseerd en welke invloed dat op mensen heeft. Haar stijl is betrokken, open, enthousiast, met een praktische insteek.

Opleiding Brochure Download
Opleiding Brochure Aanvraag
Opleiding Standaard

Ik schrijf de volgende deelnemer(s) in:


Bezig met versturen
Naar boven