Een goed gesprek als middel in de strijd!

Meer rendement op de factor arbeid met ‘dialoog’

VGZ

Klik op download en de whitepaper wordt aan uw winkelwagen toegevoegd.

Omschrijving

Veel organisaties moeten meer doen met minder mensen. Hun medewerkers moeten bij uitstek optimaal en duurzaam presteren. Hoe? Dat is de uitdaging. Gelukkig biedt de wetenschap tal van handvatten. Eén ding is zeker: de ‘dialoog’ is een belangrijke sleutel tot succes.

Er is een positieve samenhang tussen de dialoog in een organisatie en de mate van bevlogenheid van medewerkers, en een negatieve samenhang tussen dialoog en uitputting.

Dialoog op organisatieniveau is nodig om duidelijk te krijgen wat nu de missie, visie en doelstellingen zijn van de organisatie op het gebied van het vergroten van de productiviteit en duurzame inzetbaarheid van medewerkers. De dialoog tussen leidinggevenden en medewerkers is de ultieme dialoog vanwege de directe communicatie en afstemming van verwachtingen, wensen en teleurstellingen snel kan plaatsvinden.

Door voortdurend met medewerkers in gesprek te gaan over hun eigen vitaliteit en inzetbaarheid en te checken of men nog wel op dezelfde lijn zit, worden medewerkers zich bewuster van hun eigen functioneren en zijn ze beter in staat om proactief te denken en handelen.

Bedrijven en instellingen maken weer geld vrij om hun medewerkers vitaal en gemotiveerd te krijgen en houden, en dat werpt ongetwijfeld zijn vruchten af. Uit onderzoek van Harvard blijkt dat elke geïnvesteerde euro in een programma om het welzijn van medewerkers te bevorderen, er maar liefst zes oplevert.

Naar boven