Digitale denkers aan het werk

Wat de internetgeneratie moet weten om te overleven en floreren in elke organisatie

Joris Merks-Benjaminsen

Bent u docent en wordt deze uitgave verplicht voorgeschreven, of wordt invoering van deze uitgave overwogen? Vraag dan een gratis beoordelingsexemplaar aan.

Bestel

Omschrijving

Digitale denkers aan het werk is een boek voor jonge professionals van generatie Y, grofweg geboren tussen 1980 en 2000. Deze ‘millennials’ hebben andere werkwijzen dan vorige generaties, zijn wars van kantoorpolitieke spelletjes en kennen geen wereld zonder internet. Joris Merks-Benjaminsen toont hoe zij hun kennis en mentaliteit kunnen inzetten voor de organisaties waar zij werken, maar ook voor hun persoonlijke doelen en idealen. Daarnaast legt het boek uit hoe millennials hun eigen rol binnen het bedrijf kunnen vormgeven, hun persoonlijke groei kunnen stimuleren en hoe ze constructief kunnen samenwerken met de mensen om hen heen, zodat ze waardevol werk kunnen verrichten met grote (financiële en intrinsieke) voldoening.

Het boek is ook voor alle managers, leidinggevenden en CEO’s die millennials in dienst hebben en willen houden. De jonge professionals van generatie Y hebben unieke vaardigheden waar organisaties nog te weinig gebruik van weten te maken. Digitale denkers aan het werk laat zien hoe millennials kunnen excelleren op de werkvloer die nog veelal door oudere generaties wordt gedomineerd.
 

Over de auteur

Joris Merks-Benjaminsen is European Head of Curriculum Design van de Google Digital Academy en brengt marketeers, brand managers, strategen, creatieve denkers, data experts, digitale specialisten en bedrijfsleiders samen om een toekomstgerichte strategie te ontwikkelen. Hij studeerde technische natuurkunde en communicatiewetenschappen aan de Universiteit Twente en bewegingswetenschappen aan de VU en werkte voorheen bij onder andere NOC*NSF, Accenture en GfK, totdat hij in 2010 bij Google aan de slag ging.

Met zijn verfrissende manier van denken won hij prijzen als de Gold European Design Award, de Dialogue Marketeer of the Year, de Grand Prix des Etudes Marketing en de Hans du Chatinier Award in 2001. Daarnaast ontving hij nominaties voor de MOAwards Company Researcher of the Year, de AMMA Award en de Crossmedia Man of the Year. Eerder schreef hij Samurai Business, the Way of the Warrior for Professionals in the Digital Century, over lef en ethiek in ondernemen in de 21e eeuw, Schizofrene Marketing, over de integratie van online- en offline marketing en Online Brand Identity. Hij ontving voor zowel Schizofrene Marketing als Online Brand Identity de Marketing Literatuurprijs.

Dit boek is ook als E-book verkrijgbaar. Bestellen kan hier.

Naar boven