Inkoop in strategisch perspectief (Geheel herziene 7de druk) (Docentexemplaar)

Analyse, planning en praktijk

Drs. J. van Berkel-Schoonen, G. Walhof, Prof. dr. A.J. Van Weele

Bent u docent en wordt deze uitgave verplicht voorgeschreven, of wordt invoering van deze uitgave overwogen? Vraag dan een gratis beoordelingsexemplaar aan.

Bestel

Omschrijving

Hét boek over inkopen in strategisch perspectief voor het HBO-onderwijs. Voor studenten die zich willen specialiseren in commerciële economie, marketing en inkoopmanagement. (o.a. opleidingen Facility Management, bedrijfskunde, MER, inkoopmanagement)

[ Klik hier om naar de reguliere versie van het boek te gaan ]

Professioneel inkopen in strategisch perspectief richt zich op het standaardiseren van producten en diensten en het terugbrengen van het aantal leveranciers, waarmee vervolgens heldere contracten worden afgesloten. Een goede inkoopafdeling kent de visie en strategie van de organisatie en onderhoudt uitstekende relaties met alle afdelingen. Dit doet zij door helder en open te communiceren en goed te luisteren naar wat nodig is. Door haar professie en toegevoegde waarde verleidt zij de organisatie om samen te werken en vertaalt dit naar passende oplossingen. Een professionele inkoopafdeling is de aanjager van duurzaamheid en innovatie en beschikt over inkopers met vakkennis, systemen en daadkracht dit te realiseren.

De auteurs richten zich, naast studenten, op inkoopprofessionals die inkoop krachtig binnen hun organisatie willen verankeren. Inhoud, vorm en taal zijn zo gekozen dat het boek ook toegankelijk is voor de managers aan wie inkoopprofessionals rapporteren.

INCLUSIEF 3 KATERNEN

Bij aankoop van het boek krijg je toegang tot drie katernen (digitaal) die gaan over:

  • Inkoop, logistiek en supply chain (84 pagina’s)
  • Onderhandelen (46 pagina’s)
  • Public Procurement (70 pagina’s)
    (op termijn volgen er meer katernen)

Belangrijk voor docenten en studenten:

  • Compacter boek, minder hoofdstukken, directer taalgebruik, minder Engelstalige terminologie,
  • Meer praktijkgericht, eigentijdse vormgeving, afgestemd op HBO
  • Forse prijsverlaging t.o.v. 6e editie. (€ 52 ,- i.p.v. € 79,50)

Belangrijkste verschillen met Inkoop in strategisch perspectief, 6e editie: 

  • Inclusief website en persoonlijke inlogcode waar studenten gratis de extra katernen kunnen raadplegen.
  • Nu geschreven vanuit perspectief van organisaties waarbij, indien relevant, verbijzondering naar bedrijven of publieke organisaties.
  • Compacter boek, minder hoofdstukken, meer praktijkgericht, directer taalgebruik, minder Engelstalige terminologie, eigentijdse vormgeving

Meer aandacht voor:

  • Cyclisch inkoopmodel naast het lineair inkoopmodel
  • Complete beschrijving van het inkooptraject (van specificatie tot order en facturatie)
  • De publieke sector (we spreken over organisaties, waarbij voorbeelden gebruikt worden uit zowel zorg, industrie, bedrijfsleven, retail als de publieke omgeving)
  • Contract- en leveranciersmanagement
  • Risico- en stakeholdermanagement
  • Operationale inkoop en informatiesystemen

TIP: download gratis een uitgebreide preview van 44 pagina’s

Naar boven