Moments of Impact - Nederlandse editie

Hoe je strategische conversaties ontwerpt die verandering versnellen

Business Design en Business Model Thinking

Bent u docent en wordt deze uitgave verplicht voorgeschreven, of wordt invoering van deze uitgave overwogen? Vraag dan een gratis beoordelingsexemplaar aan.

Bestel

Omschrijving

In onze snel veranderende wereld lopen leiders steeds vaker tegen chaotische, complexe uitdagingen aan die alleen in samenwerking kunnen worden opgelost. Maar de standaardmethoden voor het aanpakken van deze uitdagingen – met slides en data volgestouwde meetings of brainstormsessies die nergens heen leiden – bieden zelden resultaten die je daadwerkelijk verder brengen.

Goede strategische conversaties genereren doorbraakinzichten. Dat doen ze door de beste ideeën van mensen met uiteenlopende achtergronden en perspectieven te combineren. In dit boek kraken twee experts de code van creatieve, ‘collaboratieve’ probleemoplossingssessies die echt iets opleveren.

Chris Ertel en Lisa Solomon presenteren een eenvoudig, creatief proces dat leiders en hun teams helpt oplossingen te vinden voor hun neteligste problemen. Het fundament zijn tientallen jaren ervaring op het vlak van innovatiestrategie, ondersteund door het allerlaatste sociaalwetenschappelijk onderzoek, tientallen voorbeelden uit het echte leven en interviews met ruim honderd toonaangevende denkers, executives en collega-praktijkmensen.

Moments of Impact bevat een grote hoeveelheid tekst- en cijfermateriaal over hoe je onderwerpen vanuit verschllende perspectieven kunt verkennen, de deelnemers op één lijn brengt, de belangrijkste issues eruit pikt en het terrein afbakent. Het boek bevat ook een 60 pagina’s tellend starterspakket waarmee elke gefrustreerde vergadertijger goed beslagen ten ijs komt.

‘De definitie van waanzin is volgens sommigen: steeds hetzelfde doen en elk keer een ander resultaat verwachten. Ik vind dat ook een heel aardige omschrijving van de gemiddelde meeting. Wil je het vaste stramien doorbreken en je team de energie geven om echte problemen op te lossen, om nieuwe visies te creëren? Dan is Moments of Impact het boek om in huis te hebben’ – Daniel H. Pink

‘Dit boek helpt iedereen die voor de uitdaging staat mensen bij elkaar te brengen om te praten over transitie. Over hoe je over je toekomst kunt nadenken. Of je nou een bedrijf bent of non-profitorganisatie.’ – Rens de Jong

Chris Ertel gaf zeventien jaar lang strategische conversaties vorm als adviseur van senior executives uit Amerika’s grootste ondernemingen, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties. Ertel heeft een academische achtergrond.

Lisa Kay Solomon is oprichter van Innovation Studio en faculteitslid van het gerenommeerde MBA in Design Strategy Program aan het San Francisco California College of the Arts. Zij is partner van het Nederlandse consultancy bureau Business Models Inc. in de VS. Ze doceert aan vooraanstaande business schools zoals Stanford en University of California, Berkeley.

Naar boven