Sterke merken, betere wereld

De maatschappelijke betekenis als nieuw perspectief voor je merk

Bart Brüggenwirth

Bent u docent en wordt deze uitgave verplicht voorgeschreven, of wordt invoering van deze uitgave overwogen? Vraag dan een gratis beoordelingsexemplaar aan.

Bestel

Vermeld in het opmerkingenveld uw naam en bedrijfsnaam waarmee u als partner geregistreerd bent bij MVO Nederland.

Vermeld uw naam (en bedrijfsnaam) waarmee u bij NIMA als lid geregistreerd bent in het opmerkingenveld.

Omschrijving

Merken worden beter en gewaardeerd als ze bijdragen aan de oplossing van maatschappelijke uitdagingen. Ze spelen hiermee in op de behoeftes van mensen om positieve, duurzame keuzes te maken. Door het merk, mensen én maatschappij met elkaar te verbinden bouw je sterkere merken voor een betere wereld. Zo creëer je maatschappelijke betekenis, dé essentiële bouwsteen voor een eigentijdse positionering.

Sterke merken, betere wereld laat zien hoe marketing en mvo steeds meer naar elkaar toe groeien. In negen praktijkcases delen change agents van onder andere Eneco, Unilever, Triodos Bank en DSM hun afwegingen, ervaringen en tips. En met de ‘open branding roadmap’ beschik je over de tools om zelf aan de slag te gaan.

Dit boek is bedoeld voor ondernemers en professionals in marketing, branding, communicatie en mvo die een sterker merk willen bouwen én willen bijdragen aan de oplossing van maatschappelijke uitdagingen. Het boek is ook geschikt voor gebruik in het hoger economisch onderwijs en is als e-book beschikbaar.

‘Breng merken, markten, milieu en maatschappij overtuigend bij elkaar. Een absolute aanrader voor elke onderneming met een missie’
Willem Lageweg, medeoprichter en voormalig directeur MVO Nederland

‘De urgentie om merken in te zetten voor maatschappelijke verandering is groter dan ooit. Dit boek biedt daarvoor unieke inzichten en handelingsperspectief voor elke marketeer’
Anneke Sipkens, algemeen directeur Stichting Doen

Over de auteur

Bart Brüggenwirth wil de kracht van marketing benutten om positieve veranderingen te realiseren. Hij richtte in 2003 b-open op en is daarmee een van de pioniers in Nederland op het gebied van duurzame marketing. Brüggenwirth is medeoprichter en bestuurslid van NIMA Wereldmarketeers, het kennis-en inspiratieplatform voor duurzame marketing.

Dit boek is ook als E-book verkrijgbaar. Bestellen kan hier.

Naar boven