Design Denken & Doen

Nieuwe mindset, vaardigheden en tools voor het ontwerpen van de toekomst

Patrick van der Pijl en Erik Prins

Bent u docent en wordt deze uitgave verplicht voorgeschreven, of wordt invoering van deze uitgave overwogen? Vraag dan een gratis beoordelingsexemplaar aan.

Bestel

Omschrijving

Tot 1 januari 2019 ontvang je het boek De kracht van liminaal denken GRATIS bij aanschaf van dit boek!

Dé tools om innovaties vanuit menselijk perspectief te ontwerpen!
De oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken, klantbehoeften en zorgbehoeften hebben een steeds kortere levensduur. De technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare en onvoorziene manier.

Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag zul je de wereld van morgen moeten ontwerpen. Denk als een ontwerper. Ontwerpers hebben altijd al met onzekerheid te maken gehad en weten daar juist hun voordeel mee te doen. Je hebt de juiste mindset, tools en vaardigheden nodig om onzekerheid te omarmen.

In Design Denken & Doen vind je tools, zoals het 5 Bold Steps Vision® Canvas, het Context Canvas en het Waardepropositie Canvas, die nodig zijn om innovaties vanuit een menselijk perspectief te ontwerpen. Het leert je de vaardigheden die teams tot snelle en betere inzichten brengen. Design Denken & Doen zorgt voor een frisse mindset die je helpt gebruikers echt te begrijpen en innovatieve oplossingen te bedenken. De talloze praktijkvoorbeelden laten je zien hoe anderen dit in praktijk hebben gebracht.

Met de persoonlijke verhalen en ervaringen van 30 designers en thought leaders

Waar wacht je nog op? Breng je team bij elkaar, ontwikkel de mindset van een ontwerper en begin met het ontwerpen van een betere wereld.

Design Denken & Doen is een spin-off van Ontwerp Betere Business. Waar Ontwerp Betere Business zich richt op business developers en ondernemers, is Design Denken & Doen geschreven voor ontwerpers van werkende, toekomstbestendige oplossingen voor vraagstukken in onder andere zorg en welzijn, hospitality en het openbaar bestuur. Het is ook bij uitstek geschikt voor studenten van diverse opleidingen in het hoger onderwijs.

Over de auteurs

Patrick van der Pijl is CEO van Business Models Inc. en producent van de wereldwijde bestseller Business Model Generatie. Hij is zeer gedreven om ondernemers, leiders, rebellen en corporate ondernemingen te helpen hun businessmodellen te innoveren en toekomststrategieën te ontwerpen.

Erik Prins leidt een Business Model Studio in Leeuwarden voor NHL STENDEN Hogeschool. Sinds 2012 helpt hij organisaties, start-ups en bedrijven bij het ontwerpen van nieuwe businessmodellen en duurzame toekomstplannen, in co-creatie met studenten en docenten.

Justin Lokitz is een ervaren strategiedesigner en Managing Director van de vestiging van Business Models Inc. in San Francisco. Hij zet zijn brede ervaring in om  bedrijven in zeer uiteenlopende branches te helpen innovatieve, duurzame businessmodellen en strategieën voor de toekomst te ontwerpen.

Lisa Kay Solomon Als gepassioneerd designstrateeg en executive opleider, creëert Lisa indringende leiderschapservaringen aan de MBA in Design Strategy van het California College of the Arts en Singularity University. Ze is coauteur van de bestseller Moments of Impact.

Over de designers

Maarten van Lieshout is partner bij Thirty-X. Al in een vroeg stadium paste hij visueel denken toe bij een Nederlandse ideeënfabriek, om ideeën visueel en tastbaar te maken. Hij brengt steeds weer een nieuw perspectief in en altijd weet hij anderen te stimuleren betrokken te zijn.

Erik van der Pluijm is oprichter en creative director van Thirty-X. Hij houdt ervan complexe dingen simpel te maken en hun verborgen structuur te vinden. Hij mixt  design, code en strategie, waarbij hij zijn ervaring in art en design, kunstmatige intelligentie, computergames en de start-upscene inzet.

Naar boven