Innoveren voor de economie van morgen

Klik op download en de whitepaper wordt aan uw winkelwagen toegevoegd.

Omschrijving

De fase van bewustwording van de transitie naar een waardegedreven economie is volgens Marga Hoek, CEO van De Groene Zaak voorbij, evenals die van de initiële experimenten. Het gaat nu om het opschalen van waardecreërende business omdat de maatschappelijke vraagstukken steeds urgenter worden.

De zeven vensters van Zakendoen in de Nieuwe Economie bieden een nieuw uitzicht op ondernemerschap, op succes. Om innovatie waardecreërend te laten zijn, verleggen ondernemers hun denklijnen over producten, processen en technologieën. Het venster Innovatie laat inzien dat ondernemers in de nieuwe economie:
1 hun bestaande innovatie niet optimaliseren, maar innoveren vanuit een totaal nieuwe grondhouding;
2 ondernemend innoveren en hierdoor nieuwe markten creëren;
3 innoveren in netwerken en ecosystemen en hiermee hun innovatiespeelveld vergroten;
4 Intellectueel Eigendom actief inzetten en hiermee nieuwe waarde creëren.

In het venster Innovatie zijn de verhalen van de internationale koploperbedrijven opgenomen die het lef hadden het roer om te gooien.

Deze whitepaper is samengesteld met materiaal uit Zakendoen in de Nieuwe Economie – Internationale editie

Naar boven