KPI's die wel werken

Van strategie naar uitvoering; hoe prestatie indicatoren kunnen helpen

Peter Geelen

Bent u docent en wordt deze uitgave verplicht voorgeschreven, of wordt invoering van deze uitgave overwogen? Vraag dan een gratis beoordelingsexemplaar aan.

Bestel

Omschrijving

De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze – weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten – via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI’s leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft niet.

In dit boek leest u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI’s opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u ‘knoppen’ krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.

‘Ik heb dit boek in een adem uitgelezen. Het is een mooie spiegel voor iedere maatschappelijke organisatie. De voorbeelden en worstelingen zijn erg herkenbaar. Een aanrader voor iedere bestuurder die niet alleen ambitie op het papier wil doen landen maar deze ook echt wil realiseren. U wordt stap voor stap bij de hand genomen hoe samen met teams de organisatie kan werken aan echte verbetering.’ Leonard Geluk, voorzitter College van Bestuur Haagse Hogeschool

 

Over de  auteur

Peter Geelen is de grondlegger van de integraal Performance Management® methode, deed jarenlang Performance Management voor Philips en werkte onder andere met en voor de heren Boonstra, Hommen en Kleisterlee. Hij wilde koste wat kost het eilanddenken bij organisaties doorbreken en bedacht iPM en perfectioneerde dit in de laatste 12 jaar tot een succesvolle methode en onderneming iPM Partners. Peter Geelen is auteur van meerdere boeken en vele publicaties over Performance Management. Hij is gastdocent op de universiteit van Maastricht en een veelgevraagd spreker en sparring partner voor bedrijfstop en managementteams. Het gaat hem nog altijd om de resultaten van klanten.

Peter Geelen

Naar boven