Managementmodellen voor strategie en kwaliteit

Bent u docent en wordt deze uitgave verplicht voorgeschreven, of wordt invoering van deze uitgave overwogen? Vraag dan een gratis beoordelingsexemplaar aan.

Bestel

Omschrijving

Zoals een timmerman zijn hamer heeft, hebt u als manager uw managementmodellen nodig. Theoretische kennis over het functioneren van de organisatie is immers een belangrijk instrument om de snel veranderende wereld binnen en buiten de organisatie beter te begrijpen.

Managementmodellen voor strategie en kwaliteit biedt een overzicht van de meest gebruikte strategie- en kwaliteitsmodellen in Nederland. Met de scoringsmatrix kunt u bepalen welk model bij uw situatie past. Elk model heeft tevens verwijzingen naar gespecialiseerde boeken en internetsites.

Het boek geeft antwoord op vragen als:

  • Moet een model top-down of bottom up worden ingevoerd?
  • Hoe lang mag het duren?
  • Doen we het zelf of zoeken we externe ondersteuning?
  • Moeten we sneller en flexibeler werken?
  • Voldoen we aan alle wensen van onze klanten?
  • Hoe presteren we ten opzichte van de concurrentie?

Managementmodellen voor strategie en kwaliteit vervult dus een gidsfunctie, waarmee u kunt kijken, vergelijken en kiezen welk managementmodel het best bij u past.

Naar boven