Pitch en Win

De tools voor start-ups en corporate innovatieteams om winnende pitches te scripten, vormgeven en presenteren

David Beckett

Omschrijving

Je hebt een belangrijke pitch voor de boeg. In een paar minuten moet je die investeerder of je bestuur zien te overtuigen dat jouw idee een investering – in geld, tijd, mensen – waard is. Wat ga je zeggen? En op welke manier? En hoe krijg je grip op de zenuwen die je al voelt opkomen?

Pitch en Win reikt praktische tools aan om korte, professionele, overtuigende pitches te ontwerpen. Davids methoden en praktijken zijn getest op honderden pitchers en beoordeeld door talloze investeerders en het bestuur. De focus ligt op tips waarmee je aan de slag kunt en voorbeelden uit het echte leven. Met stapsgewijze oefeningen word je gegidst naar je beste pitch ooit.

‘Ik heb gezien hoe David mensen die matig presenteerden, transformeerde tot fantastische pitchers. Volg de stappen in Pitch en Win. Dan maak je een goede kans om de nodige middelen binnen te halen om je innovatie-ideeën te laten slagen.’
Patrick de Zeeuw, mede-oprichter Startupbootcamp

Dit boek is ook verkrijgbaar in het Engels: Pitch to Win

Over de auteur

David Beckett heeft met zijn coaching ruim 700 start-ups geholpen meer dan 170 miljoen euro aan investeringen op te halen. Ook heeft hij trainingen gegeven aan duizenden professionals in innovatieteams van bedrijven als Google, IKEA, Booking.com, ING, Unilever en PwC, om in pitches voor het bestuur middelen binnen te halen voor baanbrekende innovaties. Hij is coacht sprekers bij TEDx Amsterdam, CERN en München.

Wat anderen van dit boek zeggen:

‘Ik heb met eigen ogen gezien hoe talloze start-ups, professionals en innovatieleiders hun pitches hebben verbeterd dankzij de krachtige coaching van David. Pitch en Win is een praktisch boek waarin hij zijn beste tools en ervaringen heeft verzameld, zodat jij aan de slag kunt met wat hij heeft geleerd.’
Ilja Linnemeier, Digital Platform Leader, PwC

‘Een meesterlijke handleiding hoe je toehoorders aanzet tot de gewenste actie. Beckett streeft naar intense, hoog renderende presentaties en heeft een schat aan coaching geproduceerd voor iedereen die een ander wil beïnvloeden, op elk gebied. Ik geef al jaren presentaties, maar heb er toch fantastische tips uit gehaald die ik direct kan gebruiken!’
David Allen, auteur van de internationale bestseller Getting Things Done: de kunst van stressvrije productiviteit

‘Niet alleen grote ideeën hebben er baat bij. Uit het werk van David doe je waardevolle nieuwe manieren van denken en communiceren op waarmee je je impact vergroot. Het is nog leuk om te doen ook. Een aanrader.’
Arne-Cristian van der Tang, SVP Group Human Resources TomTom

‘David was een fantastische coach toen ik pitchte voor mijn eerste start-up ComfyLight. Ik ben blij dat alle belangrijke punten in dit boek staan. Zo helpt hij iedereen een goed verhaal nog beter te maken. Met onze pitch haalden we een paar miljoen euro op en dat is voor een deel te danken aan David.’
Stefanie Turber, oprichter ComfyLight

‘Dit boek biedt een uitstekend praktisch gereedschap. David is de beste pitchcoach van de wereld. Hij geeft je tips en suggesties om je ideeën optimaal ten gehore te brengen en de kans van slagen te vergroten. Succes verzekerd.’
Michael Dooijes, Managing Director Start-upbootcamp FinTech & CyberSecurity, Amsterdam & Frankfurt

‘Met Pitch en Win beschik je over alle ingrediënten om je pitches slagkracht te geven. Of je nu geld ophaalt, een directiepresentatie houdt, of je product of dienst aanprijst – dit boek biedt alle praktische tips om de spijker op zijn kop te slaan en voldaan terug te zien op je pitch.’
Frank Appeldoorn, Venture Capital specialist, Arches Capital

‘David is gewoon een pitchmaestro. In onze besprekingen hebben we aan allerlei projecten gewerkt, met een cultureel divers publiek uit tientallen landen. Altijd overtreft hij de verwachtingen – of hij nu inspirerende voordrachten houdt; interactieve subgroepjes leidt; innovatieve ervaringsworkshops ontwikkelt; of persoonlijke training geeft aan de jonge professionals van ICCA, zodat ze hun ideeën voor educatiesessies voor het congres van volgend jaar kunnen pitchen. Nu heeft hij al zijn theoretische en praktische kennis gedistilleerd tot één handzaam pakket. Er gaat niets boven de live ervaring, maar dit is een goed begin om je impact op elk publiek te vergroten.’
Martin Sirk, ceo ICCA, International Congress & Convention Association

‘Pitchen is niet alleen iets voor start-ups. Op de hele wereld presenteren medewerkers het verhaal van onze stichting. We moeten zorgen dat ze dit zo goed mogelijk doen. De training van David Beckett heeft ons ontzettend geholpen. Zelfs als doorgewinterde spreker kun je profijt hebben van zijn inzichten.’
David Campbell, Director of Communications & Engagement, World Press Photo Foundation

Naar boven