Process Mapping

Een praktische methodiek voor een heldere kijk op businessprocessen

Hans Terhürne, Sjoerd Jan ter Welle

Omschrijving

Veel managers en medewerkers weten onvoldoende over hun processen en hoe deze kunnen worden verbeterd, vereenvoudigd of zelfs geëlimineerd. Hoe u deze processen kunt verbeteren en vereenvoudigen? Process mapping is één van de belangrijkste procesverbeteringmethodieken. Om businessprocessen op een eenvoudige manier te identificeren en toegankelijk te maken.

Process mapping zorgt op een eenvoudige wijze voor een beter begrip van de processen bij alle betrokkenen. Door zijn beknopte en praktische aanpak. Het instrument is één van de snelste manieren om fouten terug te dringen, de productiviteit te verhogen, kosten te verlagen en te voldoen aan de wensen en eisen van de klant. Dat wilt u toch ook?

Process mapping kan in alle lagen van de organisatie worden toegepast en is bruikbaar in alle branches; van dienstverlening en industrie tot (semi)overheid en zorg. Het is een bewezen analyse- en communicatiemethodiek die door veel organisaties met succes wordt toegepast.

Naar boven