Who is accountable?

Sales, marketing en communicatie op één lijn

Franck Kuppers en Werner van Beusekom

Bent u docent en wordt deze uitgave verplicht voorgeschreven, of wordt invoering van deze uitgave overwogen? Vraag dan een gratis beoordelingsexemplaar aan.

Bestel

Omschrijving

Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.

Sales, marketing en communicatie op één lijn
In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en communicatie op één lijn brengt. De auteurs hebben met de SAMACO-journey en het SAMACO-model deze leemte gevuld. SAMACO staat voor: sales, marketing en communicatie. De journey laat zien hoe je in enkele stappen komt tot optimale samenwerking en accountability tussen de disciplines. Het model is toepasbaar op elk type organisatie.

www.whoisaccountable.nl
Dit boek is een echt doeboek. De theorie wordt continu toegepast op de praktijk van nu met voorbeelden, cases en interviews met professionals die werken voor diverse gerenommeerde (A-)merken. Op www.whoisaccountable.nl zijn talloze templates online beschikbaar, zodat je zelf met de opgedane kennis aan de slag kan.

Voor docenten
De tools uit het boek zijn online beschikbaar, zodat studenten ermee aan de slag kunnen. Voor docenten die het boek voorschrijven als verplichte literatuur zijn PowerPoints beschikbaar met alle figuren uit het boek, voorzien van korte uitleg. Deze zijn aan te vragen door een mail te sturen aan docenten@vakmedianet.nl.

Over de auteurs

Werner van Beusekom is een rasechte reclamemaker en directielid van New Brand Activators. Hij ontwikkelde de Reclametoolbox. Conversie en accountability vormen, net als sales, marketing en communicatie, belangrijke pijlers onder zijn loopbaan.

Franck Kuppers is gepassioneerd marketeer, eigenaar van een interim-marketingbureau en vakdocent strategische marketing aan de Deeltijd Academie van Avans Hogeschool. Alignment tussen sales, marketing en communicatie is de rode draad in zijn werk van de afgelopen twintig jaar.

Naar boven