Ontzorgen op hoog niveau

Type opleiding: 1-daagse training

Omschrijving

Als veel variabelen in de wereld en bij organisaties snel veranderen, onzeker, complex en vaag zijn, dienen ook secretaresses op een andere manier te gaan werken. Niet meer alles strak vastzetten maar juist flexibel en visionair zijn. Managementondersteuners dienen ook te zorgen voor oplossingen voor de vele uitdagingen van vandaag.  

Tijdens deze eendaagse training ontwikkel je een heldere visie,  en deel en volg je die consequent. Ook leer je de context van je omgeving begrijpen en de mensen waarmee je samenwerkt beter doorgronden. Verder leer je om helderheid te verschaffen en zaken simpel(er) in plaats van ingewikkelder te maken. Tot slot bouw je de benodigde hoeveelheid flexibiliteit in; niet te veel, maar zeker ook niet te weinig. 

Waarom een opleiding bij Management Support volgen?  

  • Toptrainers met passie en grote affiniteit met het vak van managementondersteuners 
  • Uniek: abonnees krijgen extra voordelen  
  • Onze trainingen worden hooggewaardeerd, gemiddeld met een 8,3!  

Voor wie? 
Deze training is bedoeld voor (directie)secretaresses, managementassistenten, personal assistants, projectassistenten en officemanagers met ambitie. Of voor iedereen die in zijn/haar functie van meerwaarde te zijn op hoog niveau.  

Voorkennis 
Om deze training te kunnen volgen heb je geen specifieke voorkennis nodig. Het is wel handig om al enige tijd als secretaresse of managementassistent werkzaam te zijn.  

Wat leer je?  

  • Inzicht in wat ontzorgen op hoog niveau binnen je functie inhoudt en in je eigen kwaliteiten in een veranderende omgeving 
  • Meer controle over je eigen werkzaamheden/verantwoordelijkheden 
  • Hoe je anderen op een effectieve en efficiënte wijze kunt helpen om hun verantwoordelijkheden op te pakken 
  • De juiste vragen stellen op het juiste moment 
  • Een sfeer creëren waarin samenwerking wordt gewaardeerd 
  • Een betere feedbackspeler worden  
  • Hoe je concrete verbeteringen kunt doorvoeren 

Welke onderwerpen komen aan bod?  

  • Wat is ontzorgen op hoog niveau voor jou in jouw situatie? 
  • Slim omgaan met veranderingen 
  • Het verbeteren van je faciliterende capaciteiten 
  • Hoe ga je om met verschillende soorten managers (van oldskool tot moderne managers)? 
  • Persoonlijk leiderschap: theorie en praktijk 
  • Stellen van de juiste vraag op het juiste moment 
  • Feedback geven en ontvangen 
  • Effectief communiceren en beïnvloeden 
  • Ontwikkelen en werken aan de gewenste competenties 
  • Maken en werken aan een persoonlijk actieplan 

Studiemateriaal 
Je ontvangt praktijkgericht en up-to-date lesmateriaal met eventuele oefeningen waarmee je tijdens en na de training aan de slag kunt.  

Trainers uit de praktijk 
Onze trainingen worden verzorgd door zeer ervaren docenten, die expert zijn op hun vakgebied maar ook dicht bij de praktijk van jouw werk staan. Ze verduidelijken de theorie met hun eigen ervaringen. Dat maakt de lessen niet alleen praktisch, maar ook inspirerend en plezierig. Onze trainers weten wat je moet leren om te groeien in je werk. Tijdens de lessen ruimen ze volop tijd in om aandacht te besteden aan jouw persoonlijke leerdoelen. 

Liever maatwerk? 
Deze training kan eventueel ook incompany georganiseerd worden. Lees meer over de mogelijkheden van incompany. 

Opleidingsgids op je gemak lezen?
Wil jij alle opleidingen van Management Support in een handig overzicht? Download dan de pdf van de Opleidingsgids 2019 met meer dan 60 één- en meerdaagse trainingen. 

Programma

09:00-09:30 uur
Ontvangst met koffie en thee

09:30-12:30 uur

  • Kennismaking

  • Korte presentatie over faciliteren in het algemeen en de secretaresse als ontzorger in het bijzonder

  • Presentaties van de deelnemers over hun werkwijze: wat gaat daarin goed en wat kan beter!

  • Wat houdt ontzorgen in voor jou?

  • Waaruit bestaat ontzorgen?

  • Welke competenties dien je (verder) te ontwikkelen om meer als facilitator te kunnen functioneren

12:30-13:30 uur
Lunch

13:30-17:00 uur
Theorie van en intensief oefenen met de belangrijkste onderdelen en mogelijkheden van ontzorgen binnen je werk als secretaresse, zoals: voorbereiding, betrokkenheid, onderscheid proces, inhoud en resultaat, participatie, creativiteit, interactie, vragen stellen, feedback geven en ontvangen, objectiviteit, groepsdynamiek, vertrouwen, integriteit en reflexievermogen. Persoonlijk actieplan voor na de training

Ervaringen

  • Anoniem review van De secretaresse als facilitator door

    Erg leuk om herkenning te zien in verhalen van andere deelnemers.

  • Review van De secretaresse als facilitator door Grace Huisman

    Grace Huisman

  • Anoniem review van De secretaresse als facilitator door

    Een prettige training, ook al bleek ik al veel zaken op te pakken als facilitator.

  • Anoniem review van De secretaresse als facilitator door Anoniem

    De training zat goed in elkaar. De trainer wist de hele groep actief mee te krijgen. Van begin tot eind boeiend.

    Anoniem

    Secretaresse Raad van Bestuur

  • Anoniem review van De secretaresse als facilitator door Anoniem

    Leuke trainer! Hoewel het een lange dag was ben ik geen moment ingedut.

    Anoniem

    Management Assistent

Docenten

Peter Vos traint managementondersteuners in kwaliteit, service en timemanagement en schrijft artikelen en boeken over timemanagement. Tijdens zijn trainingen worden de deelnemers geïnspireerd om gerichte acties voor te bereiden om inefficiënte en/of ineffectieve gewoontes te veranderen. Directe toepasbaarheid staat hoog in zijn vaandel: daadwerkelijk effect op de werkplek, daar gaat het om! Zijn aanpak is humoristisch, praktisch en uitdagend.

Ik schrijf de volgende deelnemer(s) in:


Bezig met versturen
Naar boven