Meer overtuigingskracht door framing

Omschrijving

Waarom krijg jij als managementondersteuner de ene keer je manager of collega’s moeiteloos mee met je verhaal en lijkt het een ander moment bij niemand binnen te komen? Eén van de antwoorden hierop is het wel of niet toepassen van framing. Door je in te leven in de ander en diens perspectief, je voorbereiding en de formulering van je boodschap hierop af te stemmen, wordt die ook veel beter ontvangen.  

Door het juiste frame te gebruiken, herkent je luisteraar zich veel sneller in je verhaal en is eerder geneigd de boodschap te horen en interpreteren op de manier die jij bedoelt. Dat is de verklaring voor het feit dat een reclameboodschap van een ongezond product de halve wereld overtuigt en succesvol is, terwijl je bij een briljant gezond product merkt dat het na een half jaar al uit de schappen wordt gehaald omdat het bij niemand op tafel komt. Of dat je mateloos vertrouwen hebt in die ene politicus en bij diens opvolger overweegt voor een andere partij te kiezen. Tijdens de training leer je je eigen valkuilen herkennen en start je met framing, zodat je overtuigingskracht en impact direct groter worden.

Waarom een opleiding bij Management Support volgen?  

  • Toptrainers met passie en grote affiniteit met het vak van managementondersteuners 
  • Uniek: abonnees krijgen extra voordelen  
  • Onze trainingen worden hooggewaardeerd, gemiddeld met een 8,3!

Voor wie?  
Voor management assistants, secretaresses, PA’s, executive assistants en officemanagers die merken dat ze qua overtuigingskracht en het brengen van de boodschap meer winst kunnen behalen. 

Voorkennis  
Om deze training te kunnen volgen heb je geen specifieke voorkennis nodig. 

Wat leer je?  

  • Inzicht in hedendaags taalgebruik dat doorspekt is met frames om ‘je zin te krijgen’  
  • Bewustwording van de werking van ons brein en de instinkers  
  • Doelgerichte boodschappen werken: waarom ons brein het woord niet ontkent  
  • Inleven in het perspectief, de waarden en emoties van de ander (hoe doe je dit?)  
  • Onzichtbaar anderen overtuigen: wat zijn de pijlers?  
  • Formuleren van een succesvol frame om direct effectiever en overtuigender te zijn  
  • Het opnieuw framen van een mail of boodschap die eerder niet doeltreffend was

Welke onderwerpen komen aan bod?  

  • Framing: betekenis vanuit diverse invalshoeken en alledaagse voorbeelden  
  • Effect en succes van framing   
  • Perspectiefverschil: we zien de dingen zoals wij zijn  
  • Valkuilen en herkennen van frames van de ander   
  • Belang van associaties en emoties  
  • Opbouw van een passend en effectief frame voor je boodschap  
  • Gebruik van woord, beeld, houding  
  • 5 succesfactoren voor meer overtuigingskracht!  
  • Overtuigen van je management: what’s in it for them?  
  • Direct aan de slag met de pijlers van onzichtbaar overtuigen 

Studiemateriaal  
Je ontvangt praktijkgericht en up-to-date lesmateriaal met eventuele oefeningen waarmee je tijdens en na de training aan de slag kunt. 

Trainers uit de praktijk  
Onze trainingen worden verzorgd door zeer ervaren docenten, die expert zijn op hun vakgebied maar ook dicht bij de praktijk van jouw werk staan. Zij verduidelijken de theorie met hun eigen ervaringen. Dat maakt de lessen niet alleen praktisch, maar ook inspirerend en plezierig. Onze trainers weten wat je moet leren om te groeien in je werk. Tijdens de lessen ruimen zij volop tijd in om aandacht te besteden aan jouw persoonlijke leerdoelen.

Mogelijk ook interessant voor jou 
Trainingen die aansluiten op deze training zijn onder andere Vergroot je zelfsturing en Positieve en praktische psychologie. 

Liever maatwerk?  
Deze training kan eventueel ook incompany georganiseerd worden. Lees meer over de mogelijkheden van incompany.

Opleidingsgids op je gemak lezen? 
Wil jij alle opleidingen van Management Support in een handig overzicht? Download dan de pdf van de Opleidingsgids 2019 met meer dan 60 één- en meerdaagse trainingen.

 

Programma

Programma

9.30 

  • Welkom, kennismakingsoefening 
  • Framing: betekenis vanuit diverse invalshoeken en alledaagse voorbeelden 
  • Effect en succes van framing  
  • Perspectiefverschil: we zien de dingen zoals wij zijn (opdracht) 
  • Valkuilen en herkennen van frames van de ander  
  • Belang van associaties en emoties 

Lunchpauze 12.30-13.30  

  • Uitdagen van iemand anders perspectief (opdracht) 
  • Opbouw van een passend en effectief frame voor je boodschap 
  • Gebruik van woord, beeld, houding 
  • 5 succesfactoren voor meer overtuigingskracht! 
  • Overtuigen van je management:  what’s in it for them? 
  • Direct aan de slag met de pijlers van onzichtbaar overtuigen (opdracht) 
  • Afronding en evaluatie 

16.30  

Docenten

Jocelyn Rebbens is economisch psychologe en coach op het gebied van communicatie, persoonlijke effectiviteit en personal branding voor het bedrijfsleven en de overheid. In haar programma’s staan de mens en zijn ambities en mogelijkheden binnen werksituaties centraal. Jocelyn heeft als consultant jarenlang ervaring in zowel marketingcommunicatie als training & opleidingen. Haar werkstijl is no-nonsense, open, energiek en betrokken. Ze heeft zich als trainer tal van vaardigheden, licenties en methodes eigengemaakt, waaronder LIFO® en RET. 

Ik schrijf de volgende deelnemer(s) in:


Bezig met versturen
Naar boven