(Samen) werken in digitale teams

Omschrijving

Met de moderne technieken wordt het technisch steeds makkelijker te werken in een digitaal team. Het soepel samenwerken in dergelijke teams is echter niet vanzelfsprekend. Als managementondersteuner heb je soms het idee dat jij het wel anders wilt doen, maar dat collega’s niet meegaan met de nieuwe mogelijkheden. Veelal is de kennis van de nieuwe
mogelijkheden te beperkt en lukt het niet om ‘oude’ samenwerkvormen te doorbreken.

Dat het makkelijker is om in digitale teams te werken, wil niet zeggen dat mensen ook daadwerkelijk effectief en efficiënt gaan samenwerken. Modern samenwerken is ook het kiezen van het juiste medium om mee samen te werken. Samenwerken in digitale en virtuele teams kan tegenwoordig ‘real-time’ via bijvoorbeeld een videoconferencing. Daarnaast is cocreëren in
documenten een mooie ontwikkeling, tegelijk samenwerken in één of meer documenten. Ook zijn er steeds meer chat-apps die het werken in dergelijke teams totaal anders maken dan het sturen
van weer een nieuwe e-mail. Leer alles over optimaal digitaal samenwerken in één dag!

VOOR WIE?

Deze training is bedoeld voor (directie) secretaresses, management assistants, personal assistants, projectassistenten en officemanagers die in een digitale omgeving, in teams, moeten samenwerken.

VOORKENNIS

Om deze training te kunnen volgen heb je geen specifieke voorkennis nodig.

WAT LEER JE?

• Effectief, efficiënt en veilig te werken in digitale teams
• Nieuwe werkpatronen
• Hoe krijg je jouw collega’s / team mee
• Hoe zorg je dat je zichtbaar blijft in een digitaal en virtueel team

ONDERWERPEN

• Kies het juiste medium om samen te werken en te communiceren
• Moderne tools om effectief, efficiënt en veilig te werken in digitale teams zoals: Office 365, Teams/Slack, Hangouts, Trello/Planner, Yammer, OneNote, SharePoint en nog veel meer
• De rol van het secretariaat in digitale teams
• Tips en tricks om slimmer te werken met digitale tools
• De nadelen van werken in digitale en virtuele teams; welke patronen moeten we loslaten?
• Werkpatronen die we juist meer moeten toepassen
• Nieuwe ontwikkelingen zoals 3D-projecties

Programma

Inge Verweij is een enthousiaste en ervaren trainer, gespecialiseerd in het optimaliseren van werkwijzen binnen secretariaten. Denk hierbij aan papierloos en digitaal vergaderen, e-mail minderen, werken met een tablet en onderwerpen binnen Het Nieuwe Secretariaat. Ook traint zij eindgebruikers in het volledige MS Office-pakket (Word, Excel, Outlook, PowerPoint, etc.).

Ik schrijf de volgende deelnemer(s) in:


Bezig met versturen
Naar boven