Coachvaardigheden voor de secretaresse NIEUW

Omschrijving

Een goede coach zet anderen in beweging

Steeds meer secretaresses  krijgen de behoefte om zich naast hun baan door te ontwikkelen naar een rol van interne secretaressecoach. Door jouw werkervaring en jouw verkregen inzichten kun je jouw collega’s stimuleren om te groeien in hun vakgebied. Als secretaressecoach begeleid je collega secretaresses door het voeren van gesprekken.

Doordat de functie van de secretaresse aan het veranderen is, is het slim om je te ontwikkelen in een richting die toekomst heeft: delen van kennis en kunde. Naast je eigen baan een deel van je tijd besteden aan de ontwikkeling en professionalisering van je collega’s binnen jouw organisatie.

Een win-winsituatie: de organisatie maakt gebruik van jouw expertise en borgt zodoende een hoog niveau van managementondersteuning. En voor jou een unieke kans om een mooie wending in je carrière te realiseren, die nauw aansluit bij je vak. In deze training krijg je een kijkje in de keuken van het vakgebied van coaching.

Belangrijke eigenschappen die je helpen bij deze rol zijn: empathisch vermogen, je eigen mindset los kunnen koppelen en nieuwsgierig zijn naar de ander. Je geeft niet zo zeer advies, maar leert door middel van vraagtechnieken hoe je je collega kunt stimuleren. Je prikkelt en stuurt de ander om zijn of haar eigen kennis en krachten aan te wenden.

Wat leer je?

  • Je krijgt inzicht in de rol van een (secretaresse)coach
  • Je leert een aantal coachvaardigheden
  • Je bedenkt welke stap je als eerste kunt gaan zetten om coach te worden

Welke onderwerpen?

  • De essentie van het coachen: jouw rol en die van de coachee
  • Vertrouwen en gelijkwaardigheid creëren
  • De kwaliteiten van een coach
  • Het GROW-model; de basis voor een coachingsaanpak
  • Vraagtechnieken
  • Aansluiten bij de denkstijlen van de coachee
  • Opbouwende reflecties geven aan de coachee

 

Programma

Dag 1

09.30 – 12.30 uur (ochtend)

  • De essentie van het coachen: jouw rol en die van de coachee
  • Vertrouwen en gelijkwaardigheid creëren
  • De kwaliteiten van een coach

13.30 – 16.30 uur (middag)

  • Het GROW-model de basis voor een coachingsaanpak
  • Vraagtechnieken: actief en empatisch luisteren

Dag 2

09.30 – 12.30 uur (ochtend)

  • Vraagtechnieken: doorvragen en samenvatten
  • Aansluiten bij de denkstijlen van de coachee
  • Opbouwende reflecties geven aan de coachee

13.30 – 16.30 uur (middag)

  • Het GROW-model verder toepassen
  • Hoe neem je zelf actie in jouw organisatie?

Docenten

Kristine Ates

Kristine Ates helpt managementondersteuners in hun persoonlijke ontwikkeling, zodat ze hun functie vol passie en overtuiging uit kunnen voeren. Ze geeft met veel plezier trainingen en coaching op het gebied van communicatie, samenwerking en persoonlijke ontwikkeling.  Op een betrokken, praktische manier geeft ze tips en tools om meer invloed te krijgen op dagelijkse praktijksituaties. Zij is docent biologie en Nederlands  en Master in NLP.

Opleiding Brochure Download
Opleiding Brochure Aanvraag
Opleiding Standaard

Ik schrijf de volgende deelnemer(s) in:


Bezig met versturen
Naar boven