Communiceren met de achterban

Type opleiding: 1-daagse opleiding

1 oktober 2019, BCN Daltonlaan Utrecht Toon inschrijfopties

Omschrijving

Welke informatie is relevant voor welke collega’s? En wat doen ze er eigenlijk mee? Hoe krijgen we wat meer te horen van onze collega’s?

De achterban. Het is zo belangrijk om te weten wat daar speelt. Je zou daarom graag meer van ze horen. Maar je weet eigenlijk ook niet precies hoe je je collega’s het beste bereikt … De relatie met de achterban is voor menig or dan ook een bron van zorg. En tja, je weet ook wel dat het verspreiden van notulen alleen, vaak niet genoeg is om de collega’s daadwerkelijk te bereiken. Daar is meer voor nodig. Maar wat? Ook besteden we aandacht aan het gebruik van de sociale media door de ondernemingsraad. Hoe kunnen facebook, twitter en linkedIn worden gebruikt en wat zijn de voor- en nadelen hiervan.

Wat leer je?
Tijdens deze opleiding leer je je collega’s beter kennen. Je leert onderscheid te maken tussen de verschillende doelgroepen. Daarnaast weet je straks hoe je het beste kunt communiceren met deze groepen. In de ochtend wisselen we korte inleidingen af met praktische opdrachten en levendige discussies. Tijdens het middagprogramma maak je een begin met het ‘actieplan achterban’. Een helder plan dat je vervolgens in de or verder kan uitwerken. Aan het eind van de dag heb je een blauwdruk in handen voor je eigen actieplan!

Welke onderwerpen?

  • Analyse van de situatie in de eigen organisatie.
  • Welke communicatiemiddelen worden ingezet?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende instrumenten: bulletins, website, directe verbale communicatie?
  • Communicatie en doelgroepen.
  • Uitwerken van een opdracht.
  • Werken aan het eigen actieplan.
  • Presentatietechniek.
  • Presentaties van het eigen actieplan in de plenaire groep en feedback.

Literatuur Als deelnemer ontvang je de uitgave ‘Or en doelgericht communiceren’ cadeau.

 

Voor incompany trainingen:
Het komt regelmatig voor dat collega’s dezelfde trainingsbehoefte hebben. In dat geval kan een incompany training een voordelige keuze zijn die meer rendement oplevert dan een open training. De trainingen kunnen volledig op uw wensen en behoeften worden afgestemd.
Contact:
Filiz Denizalti
incompanytrainingen@vakmedianet.nl
of bel 06-26526126

 

 

Programma

09:30 uur Ontvangst met koffie en thee

10:00 uur Kennismaking en programmatoelichting

10:15 uur Analyse van de situatie in de eigen organisatie

  • Welke communicatiemiddelen worden ingezet?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende instrumenten: bulletins, website, directe verbale communicatie?

11:15 uur Pauze

11:30 uur Communicatie en doelgroepen

  • Uitwerken van een opdracht

12:30 uur Lunch

13:30 uur Werken aan het eigen actieplan

14:30 uur Pauze

14:45 uur Presentatietechniek

  • Presentaties van het eigen actieplan in de plenaire groep en feedback

16:30 uur Evaluatie en afsluiting

Docenten

Chris Grammer is een ervaren trainer/consultant op het gebied van organisatie-ontwikkeling en ondernemingsraden. Hij is zelfstandig trainer/consultant.

Ik schrijf de volgende deelnemer(s) in:


Bezig met versturen
Naar boven