De nieuwe Arbowet in jouw praktijk NIEUW!!

31 oktober 2017, BCN Daltonlaan Utrecht Toon inschrijfopties

28 november 2017, Meeting Plaza Utrecht Toon inschrijfopties

15 februari 2018, BCN Utrecht Toon inschrijfopties

Omschrijving

Ga up-to-date met het Arbobeleid aan de slag!

Inhoud
De ondernemingsraad is een belangrijke speler als het gaat om veilig en gezond werken in de organisatie. Om het Arbobeleid goed vorm te kunnen geven moet de or op de hoogte zijn van veranderingen op wetgevingsgebied. Maar hoe doe je dat precies?De Arbowet is op 1 juli 2017 gewijzigd met een overgangsperiode tot 1 juli 2018 om bestaande contracten te wijzigen. Veel veranderingen hebben consequenties voor het contract met de bedrijfsarts/arbodienst en de rol van de preventiemedewerker in de organisatie.

Wetswijziging

De wetswijzigingen hebben de volgende zes doelstellingen:
1. versterking van de positie van de preventiemedewerker en samenwerking met de arbodienstverleners;
2. verduidelijken van de adviserende rol van de bedrijfsarts bij verzuimbegeleiding;
3. het kunnen consulteren van de bedrijfsarts;
4. ruimte voor professionele beroepsuitoefening door bedrijfsarts en andere arbodienstverleners met taken uit de Arboregelgeving;
5. een verplicht basiscontract arbodienstverlening met minimumeisen;
6. meer mogelijkheden voor handhaving op bovenstaande onderwerpen en toezicht.

Werkwijze
Na een korte inleiding over arbobeleid in het algemeen wordt ingegaan op de wetswijziging en gaan de deelnemers aan de slag met de gevolgen van de wijziging voor hun organisatie. Daarnaast is er ruime gelegenheid om met andere deelnemers ervaringen uit te wisselen. Zodat jouw ondernemingsraad weer helemaal up-to-date met dit belangrijke onderwerp aan de slag kan.

Gratis whitepaper De Vernieuwde Arbowet
Als deelnemer ontvang je de gratis whitepaper De Vernieuwde Arbowet. Of download de whitepaper alvast hier

Resultaat
Na afloop van deze training:
• Ken je de wijzigingen in de Arbowet
• Kun je een oordeel geven over de gevolgen, kansen en uitdagingen voor je eigen organisatie
• Heb je een plan van aanpak uitgewerkt over joiw rol als OR/VGWM-commissie

Bestemd voor
De training is bedoeld voor or-leden en (leden) van de VGWM-commissie en geschikt voor alle branches profit en non-profit.

Literatuur
Als deelnemer ontvang je het whitepaper ‘De vernieuwde arbowet’ en de uitgave ‘Praktijkboek Arbeidsomstandigheden 2017’ cadeau.

    

Incompany training
Het is echter ook mogelijk een maatwerktraining af te spreken met de volledige VGWM-commissie. OR informatie heeft in samenwerking met tri-plus een incompany training ontwikkeld waarin de veranderingen van de Arbowet centraal staan en waarin uw huidige en gewenste Arbobeleid door een deskundige trainer met je worden doorgenomen.

Gratis intakegesprek bij incompany training
In het gratis intakegesprek wordt het huidige en het gewenste Arbo-beleid op een rijtje gezet om de training rond de nieuwe Arbowet helemaal aan jouw organisatie aan te passen. In het intakegesprek wordt ook de lengte van de training, een of tweedaags, in overleg vastgesteld.

Contactpersoon:
Filiz Denizalti
filizdenizalti@vakmedianet.nl
06 265 261 26

 

Programma

Programma
09.30 uur:
Ontvangst

10.00 uur:
Arbobeleid – introductie

10.30 uur:
De nieuwe Arbowet

11.30 uur:
Aan de slag met de gevolgen van de wetswijziging

12.30 uur:
Lunch

13.30 uur:
Vervolg Aan de slag met de gevolgen van de wetswijziging

14.30 uur:
Plan van aanpak – discussie en uitwerking

16.30 uur:
Evaluatie en afsluiting

Docenten

Porto Franco
Porto Franco werkt als veiligheidskundige en adviseur bij tri-plus. Hij begeleidt ruim 16 jaar bedrijven, overheden ondernemingsraden met het verbeteren van arbeidsomstandigheden en medezeggenschap.

Opleiding Brochure Aanvraag
Opleiding Standaard

Ik schrijf de volgende deelnemer(s) in:


Bezig met versturen
Naar boven