Omschrijving De economie en uw werkomgeving zijn continu aan verandering onderhevig. Er is tevens meer kwalitatieve concurrentie op de arbeidsmarkt. Dat vraagt meer van u als financieel professional. Niet alleen voor wat betreft uw werk en inzet maar juist ook vanuit uw persoonlijkheid. U mag meer pro-activiteit, invloed en daadkracht laten zien richting uw leidinggevende en het team waar u mogelijk voor werkt. En niet alleen vanuit uw taken, organisatie en uw dagelijks werk. U zult zichzelf meer moeten gaan profileren, meer van uw persoonlijk merk moeten laten zien. Zeker gezien de ontwikkelingen binnen organisaties waarbij teams zelfstandig worden en met minder mensen meer moet worden gedaan. Collega’s of leidinggevende zitten mogelijk niet meer dagelijks in uw gezichtsveld en u hebt minder persoonlijke contactmomenten. Of u wisselt vaker van projectteam. En in die momenten die er wel zijn, of het nu telefonisch, per mail of live is, dan mag u uw ‘mannetje’ staan. Tijdens deze praktijkdag krijgt u inzicht in het belang van een sterk Personal Brand, uw imago en hoe u dit zelf blijvend kunt versterken. De basis is Action Learning; beknopte theorie, online vragenlijst, praktijkopdrachten, speed coaching en feedback, presentaties/elevator pitch en mood board van je merk. In uw dagelijks werk krijgt u beperkt feedback op uw persoonlijk merk. U bent na de training bewust waar u voor staat, hoe u overkomt en maakt u uw eigen personal brand strategie. U benut deze merkhandvatten in zowel werksituaties als op social media. U weet uzelf beter te profileren en weet uw toegevoegde waarde te communiceren. Met meer plezier en zelfverzekerdheid. Leerdoelen Meer zelfverzekerdheid en plezier in je profilering, sterkere communicatie en presentatie. Werken vanuit innerlijke sterktes, persoonlijkheid en onderscheidend vermogen en bewustwording van de werking de online communicatiekanalen. Bewustwording van je zichtbaarheid en reputatie : Hoe zichtbaar ben je, hoe onderscheid jij je, wat voeg jij toe en hoe communiceer jij je merk? Inzicht in jouw persoonlijke stijl, communicatie en gedrag in relatie tot profileren (LIFO®). Toetsing overeenkomst en verschillen met de organisatie of het merk waarvoor jij werkt. Benoemen van de meerwaarde van jouw Personal Brand om als financieel professional het verschil te maken. Inzicht in het verschil tussen je identiteit en imago. Je talent en verbeterpunten ten aanzien van je Personal Brand. Uitwerken van een krachtige elevator pitch en oefenen. Je creëert meer kansen en leuker werk. Meer informatie E: opleidingenmanagement@ vakmedianet.nl T: 088 5840 854
Programma 09:00 uur Ontvangst met koffie en thee 09:30 uur Start & Kennismaking: Elevator Pitch & feedbackronde Belang Personal Branding, kracht 3 i’s, effect van eerste indruk, invloed communicatiekanalen als Social Media Opdracht Personal Branding: Mood Boards Merk IK Presenteren merken & feedback/vragen groep & trainer: TOP & TIP 12:30 uur Lunch 13:30 uur Vervolg training Match Personal Brand en werkgever? Uitleg & betekenis LIFO® , persoonlijke communicatiestijl Brug LIFO® naar imago, indruk en feedback van de ochtend PB stategie: start uitwerking 9 stappen & speed coaching Uitwerken nieuwe Elevator Pitch Conclusie & evaluatie 17:00 uur Afsluiting
Docenten Jocelyn Rebbens Zij biedt coaching en training op het gebied van Communicatie, Persoonlijke Effectiviteit en Personal Branding en verbindt de ambities van professionals aan merken met het doel elkaar te versterken. Zij heeft ruime ervaring op het gebied van zowel talentontwikkeling als in de marketing. Haar werkstijl is no-nonsense, open, energiek en betrokken.