Waarom sociale media zo belangrijk is voor HR

8 maart 2018, Utrecht Toon inschrijfopties

2 november 2018, Utrecht Toon inschrijfopties

Omschrijving

Ook in uw organisatie heeft u te maken met het gebruik van sociale media. De impact van sociale media op organiseren, samenwerken en communiceren – en daarmee het HR-beleid – is groot. Voor de meeste HR-activiteiten zijn sociale media niet meer weg te denken. Maar hoe kunt u dat het best doen?

Tijdens deze opleiding leert u hoe u sociale media succesvol inzet bij interne en externe HR-vraagstukken. Denk aan het sneller werven en selecteren van kandidaten via LinkedIn, het beter intern communiceren via WhatsApp, medewerkers betrokken houden via Yammer en van oud-medewerkers ambassadeurs maken via Twitter.

We geven concrete voorbeelden uit de praktijk, bijvoorbeeld hoe u Facebook inzet voor flexibiliseringsvraagstukken of Instagram voor Internal & Employer Branding. In deze training ziet u hoe anderen dit hebben toegepast en welke stappen nodig zijn om sociale media succesvol te implementeren in uw organisatie. Kortom een training vol cases, modellen en praktische tips.

Wat leert u?
Na afloop van deze opleiding weet u:

  1. Wat sociale media essentieel anders maakt dan andere communicatiemiddelen;
  2. Wat de meest gebruikte toepassingen van sociale media zijn en hoe u deze bij HR-vraagstukken kunt inzetten;
  3. In vijf stappen een social media plan op te zetten.

Cadeau
Deze opleiding is inclusief de uitgave HR & Social Media ter waarde van €39.95

Docenten

Inge Beckers
Inge Beckers is consultant HR-communicatie, zelfstandig ondernemer en auteur. Ze is co-auteur van het boek ‘HR & Social Media’.

Opleiding Brochure Download
Opleiding Brochure Aanvraag
Opleiding Standaard

Ik schrijf de volgende deelnemer(s) in:


Bezig met versturen
Naar boven