Omschrijving Ook in uw organisatie heeft u te maken met het gebruik van sociale media. De impact van sociale media op organiseren, samenwerken en communiceren – en daarmee het HR-beleid – is groot. Voor de meeste HR-activiteiten zijn sociale media niet meer weg te denken. Maar hoe kunt u dat het best doen? Tijdens deze opleiding leert u hoe u sociale media succesvol inzet bij interne en externe HR-vraagstukken. Denk aan het sneller werven en selecteren van kandidaten via LinkedIn, het beter intern communiceren via WhatsApp, medewerkers betrokken houden via Yammer en van oud-medewerkers ambassadeurs maken via Twitter. We geven concrete voorbeelden uit de praktijk, bijvoorbeeld hoe u Facebook inzet voor flexibiliseringsvraagstukken of Instagram voor Internal & Employer Branding. In deze training ziet u hoe anderen dit hebben toegepast en welke stappen nodig zijn om sociale media succesvol te implementeren in uw organisatie. Kortom een training vol cases, modellen en praktische tips. Wat leert u? Na afloop van deze opleiding weet u: Wat sociale media essentieel anders maakt dan andere communicatiemiddelen; Wat de meest gebruikte toepassingen van sociale media zijn en hoe u deze bij HR-vraagstukken kunt inzetten; In vijf stappen een social media plan op te zetten. Certificaat. U ontvang na afloop van deze dag een certificaat van deelname. Cadeau Deze opleiding is inclusief de uitgave HR & Social Media ter waarde van €39.95 Voor algemene informatie: Ineke Rikkers E-mailadres: opleidingenhrm@vakmedianet.nl Incompany trainingen: Het komt regelmatig voor dat collega’s dezelfde trainingsbehoefte hebben. In dat geval kan een incompany training een voordelige keuze zijn die meer rendement oplevert dan een open training. De trainingen kunnen volledig op uw wensen en behoeften worden afgestemd. Neem voor meer informatie contact op met: Ineke Rikkers 088 – 58 40 927 E-mailadres: Incompanytrainingen@vakmedianet.nl
Programma Programma 09.30 Ontvangst met koffie/ thee 10.00 Kennismaking en programmatoelichting 10.15 Sociale media in vogelvlucht 11.15 Inzet van sociale media bij arbeidsmarkt en andere extern-gerichte HR-vraagstukken 12.30 Lunch 13.30 Inzet van sociale media bij interngerichte HR-vraagstukken 14.30 Het 5-stappen sociale mediaplan 16.30 Evaluatie en afsluiting 17.00 Einde
Docenten Inge Beckers Inge Beckers is community, communicatie & verandermanager. Het is haar passie om organisaties te laten ervaren dat zij met de inzet van HR-communicatie de kans op duurzaam en succesvol ondernemen kunnen verhogen. Dit doet zij door gerichte interventies in te zetten. Dit zijn vaak interactieve communicatie concepten die het hebben, houden of creëren van goede relaties met medewerkers positief beïnvloeden. Inge is co-auteur van het boek ‘HR & Social Media‘