Waarom sociale media zo belangrijk zijn voor HR

Omschrijving

Ook in uw organisatie heeft u te maken met het gebruik van sociale media. De impact van sociale media op organiseren, samenwerken en communiceren – en daarmee het HR-beleid – is groot. Voor de meeste HR-activiteiten zijn sociale media niet meer weg te denken. Maar hoe kunt u dat het best doen?

Tijdens deze opleiding leert u hoe u sociale media succesvol inzet bij interne en externe HR-vraagstukken. Denk aan het sneller werven en selecteren van kandidaten via LinkedIn, het beter intern communiceren via WhatsApp, medewerkers betrokken houden via Yammer en van oud-medewerkers ambassadeurs maken via Twitter.

We geven concrete voorbeelden uit de praktijk, bijvoorbeeld hoe u Facebook inzet voor flexibiliseringsvraagstukken of Instagram voor Internal & Employer Branding. In deze training ziet u hoe anderen dit hebben toegepast en welke stappen nodig zijn om sociale media succesvol te implementeren in uw organisatie. Kortom een training vol cases, modellen en praktische tips.

Wat leert u?
Na afloop van deze opleiding weet u:

  1. Wat sociale media essentieel anders maakt dan andere communicatiemiddelen;
  2. Wat de meest gebruikte toepassingen van sociale media zijn en hoe u deze bij HR-vraagstukken kunt inzetten;
  3. In vijf stappen een social media plan op te zetten.

Certificaat. U ontvang na afloop van deze dag een certificaat van deelname.

Cadeau
Deze opleiding is inclusief de uitgave HR & Social Media ter waarde van €39.95

Voor algemene informatie:
Ineke Rikkers
E-mailadres: opleidingenhrm@vakmedianet.nl

Incompany trainingen: Het komt regelmatig voor dat collega’s dezelfde trainingsbehoefte hebben. In dat geval kan een incompany training een voordelige keuze zijn die meer rendement oplevert dan een open training. De trainingen kunnen volledig op uw wensen en behoeften worden afgestemd.

Neem voor meer informatie contact op met:
Ineke Rikkers
088 – 58 40 927
E-mailadres: Incompanytrainingen@vakmedianet.nl

Programma

Programma

09.30 Ontvangst met koffie/ thee

10.00 Kennismaking en programmatoelichting

10.15 Sociale media in vogelvlucht

11.15 Inzet van sociale media bij arbeidsmarkt en andere extern-gerichte HR-vraagstukken

12.30 Lunch

13.30 Inzet van sociale media bij interngerichte HR-vraagstukken

14.30 Het 5-stappen sociale mediaplan

16.30 Evaluatie en afsluiting

17.00 Einde

Docenten

Inge Beckers
Inge Beckers is community, communicatie & verandermanager. Het is haar passie om organisaties te laten ervaren dat zij met de inzet van HR-communicatie de kans op duurzaam en succesvol ondernemen kunnen verhogen. Dit doet zij door gerichte interventies in te zetten. Dit zijn vaak interactieve communicatie concepten die het hebben, houden of creëren van goede relaties met medewerkers positief beïnvloeden.

Inge is co-auteur van het boek ‘HR & Social Media

Ik schrijf de volgende deelnemer(s) in:


Bezig met versturen
Naar boven